Tabata

tabata

TABATA – High Intensity Interval Training

Tabata este unul dintre cele mai noi tipuri de antrenament de intensitate ridicata pe intervale, realizat intr-un timp scurt, cu randament foarte bun. Acest tip de antrenament a fost descoperit si pus in aplicare de catre medicul Izumi Tabata si echipa lui de cercetatori de la National Institute of Fitness and Sports in Tokyo. Dr. Tabata a descoperit ca acest gen de exercitiu anaerob, executat foarte rapid si intens, accelereaza metabolismul, determinand folosirea tesutului adipos drept combustibil si consumand mai multe calorii decat antrenamentul de tip aerobic.

Cum se desfasoara antrenamentul TABATA?

Antrenamentul e compus dintr-o serie de exercitii fizice variate, selectam 1, 2 sau 4 exercitii potrivite pentru zona de interes si le executam, pe rand timp de 20 de secunde cat se poate de intens la viteza maxima, urmeaza 10 secunde de pauza; repetam de 8 ori, de 4 sau de 2 ori fiecare exercitiu pana ajungem sa parcurgem cele 4 minute specifice antrenamentului. Cu  acest tip de antrenament se pot obtine rezultate similare unui antrenament cardio cu o durata de 45 de minute. Tabata se poate efectua o data sau de doua ori pe saptamana alaturi de alte tipuri de antrenamente. Beneficiile resimtite sunt cresterea rezistentei fizice si accelerarea metabolismului.

De ce este atat de eficient antrenamentul TABATA?

Antrenamentele scurte si intense (15-20 minute) sunt mult mai eficiente in arderea grasimilor si incetinirea procesului de imbatranire decat cele care dureaza ore intregi. Daca alergi pe banda sau faci aerobic o ora, corpul tau va produce o cantitate mare de stres care nu face altceva decat sa-ti accelereze procesul de imbatranire celulara. In plus, va scadea secretia hormonului de crestere care are un rol important in arderea grasimilor. Cand faci insa antrenamente scurte si intense, stresul oxidativ este mai mic, iar corpul produce o cantitate mai mare de hormon de crestere pentru urmatoarele 36 de ore.

Foarte elocventa este comparatia pe care o putem face intre fizicul unui maratonist si cel al unui alergator de 100 sau 200 de metrii. Maratonistul prezinta o masa musculara redusa si piele cu aspect deshidratat pe cand sprinter-ul are muschii bine conturati si o pielea ferma.

Centrul Confidence va ofera posibilitatea unui antrenament individual, personalizat. Antrenorul personal se va ocupa de alegerea exercitiilor in functie de obiectivele tale si iti va urmari evolutia. Va fi langa tine sa iti corecteze postura si sa te incurajeze, sa iti spuna ca daca nu simti nevoia sa te odihnesti in cele 10 secunde de pauza, inseamna ca nu ai lucrat suficient de intens.

Vrei sa incerci ceva nou si eficient, vrei sa iti cresti rezistenta la efort sau vrei doar sa te mentii in forma? Incearca Tabata !