High Intensity Interval Training

hiit1

Antrenament de inalta intensitate pe intervale.

Variante HIIT au fost folosite de catre antrenorii care tinteau rezultate mai bune pentru atleti, inca din 1970. La vremea respectiva, era cunoscut sub numele de “Fartlek” training, format din alaturarea cuvintelor suedeze speed (fart) si play (lek). Pe scurt HIIT inseamna “joaca in viteza”, ceea ce nu este departe de adevar.

Studiile care compara HIIT cu antrenamentul continuu de o intensitate moderata, au aratat ca acest tip de antrenament este superior din punct de vedere al arderilor, reusind sa consume o cantitate mai mare din grasimea de depozit in ciuda faptului ca necesita mai putin timp de executie.

Unul din primele studii efectuate pentru a descoperi daca HIIT este mai eficient pentru slabire a fost facut in 1994 la universitatea Laval, Canada. S-a raportat faptul ca barbatii tineri si femeile care au avut un program HIIT de 15 saptamani, au pierdut mai multa grasime decat cei care au avut un program de 20 de saptamani de antrenament la intensitate moderata. In ciuda faptului ca persoanele care au urmat programul cu intensitate moderata a consumat aproximativ cu 15000 de calorii mai mult decat cei care au urmat programul HIIT.

Doresti sa slabesti? HIIT te ajuta sa pierzi 2% din grasimea corporala in 8 saptamani de antrenament!

HIIT este o forma de antrenament cardiovascular, bazata pe intervale de timp, strategic organizata in practicarea de exercitii de inalta intensitate in regim de efort anaerob, cu ruperi de ritm constand in pauze de recuperare scurte si putine.

O sedinta de HIIT incepe prin cateva exercitii pentru. incalzire, urmate de serii intre 3 si 10 repetari la intensitate mare, exercitii anaerobe stabilite de catre antrenorul personal si se incheie prin exercitii de streching.

Durata acestui antrenament este de maxim 30 de minute si echivaleaza cu 1 ora si jumatate de antrenament conventional.

Exercitiile anaerobe ajuta la dezvoltarea musculaturii si cresc rata metabolica, procesul de slabit realizandu-se mai rapid decat in alte forme de antrenament. Arderile au loc la 24-48 de ore dupa antrenament si nu in timpul lui. Este o forma ideala de antrenament pentru persoanele care nu au timp dar vor sa slabeasca sau sa-si imbunatateasca sistemul cardiovascular si implicit forta sau rezistenta.